Peste jumătate dintre
IMM-urile din România gestionează cu dificultate fluxul de numerar, iar pentru
circa 60% este o provocare să ţină o evidenţă clară a finanţelor, deşi 1 din 2
antreprenori de talie mică sau mijlocie vrea să deţină controlul total al situaţiei
financiare, potrivit unui studiu Visa.
otodată, aceştia nu sunt
pregătiţi să ia decizii financiare complexe, cu toate că sunt preocupaţi
constant de situaţia financiară a firmei.
Antreprenorii şi managerii de
IMM-uri sunt prudenţi în accesarea unui credit bancar şi preferă să se bazeze
pe propriile resurse, potrivit unui studiu realizat de Visa Europe despre
comportamentul de plată al firmelor mici şi mijlocii.
Tot jumătate dintre antreprenorii
români sunt foarte precauţi în luarea deciziilor financiare sau stabilirea unei
strategii complexe privind fluxul de numerar, situaţie similară cu cea din
Germania (46%), însă sub nivelul înregistrat în Franţa (55%) sau Spania (60%).
Două treimi dintre IMM-uri deţin
un singur cont bancar, iar 70% dintre firmele care au unul sau mai multe
conturi curente preferă să lucreze cu o singură bancă. În general,
interacţiunea cu banca se limitează în principal la depunerea şi retragerea de
numerar, dar a crescut gradul de utilizare a operaţiunilor de online banking în
condiţiile în care numai o treime dintre IMM-uri apelează la aceste servicii
pentru plăţi curente sau transferuri bancare.
"Este nevoie de o relaţie mai apropiată între IMM-uri şi bănci,care să depăşească barierele unei simple comunicări la ghişeu şi să răspundă nevoii reale de informare şi consiliere în privinţa utilizării serviciilor bancare. Din păcate, numai 3 din 10 IMM-uri spun că au un card business şi aproape o treime dintre manageri îşi folosesc cardurile personale pentru plăţile realizate pe firmă, ceea ce îngreunează evidenţa cheltuielilor şi pune presiune pe veniturile lor personale", a declarat într-un comunicat Cătălin Creţu, director subregional pentru România, Croaţia şi Slovenia al Visa Europe.
"Este nevoie de o relaţie mai apropiată între IMM-uri şi bănci,care să depăşească barierele unei simple comunicări la ghişeu şi să răspundă nevoii reale de informare şi consiliere în privinţa utilizării serviciilor bancare. Din păcate, numai 3 din 10 IMM-uri spun că au un card business şi aproape o treime dintre manageri îşi folosesc cardurile personale pentru plăţile realizate pe firmă, ceea ce îngreunează evidenţa cheltuielilor şi pune presiune pe veniturile lor personale", a declarat într-un comunicat Cătălin Creţu, director subregional pentru România, Croaţia şi Slovenia al Visa Europe.
Numerarul continuă să fie cea mai
răspândită formă de plată în România, 80% dintre tranzacţiile realizate de
firmele mici şi mijlocii fiind plătite cu banii jos. Spre deosebire, în Polonia
doar 29% la sută dintre IMM-uri aleg să facă plăţi cu numerar, în timp ce 23%
preferă să efectueze tranzacţii cu cardul, iar aproape jumătate dintre ele aleg
alte tipuri de tranzacţii electronice.
©Mediafax
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu